perjantai 18. joulukuuta 2015

Meidän perheen paketit ja pakettikortit

Tänä vuonna meidän huushollin lahjat paketoidaan clas ohlsonilta hankittuun maalauksen suojapaperiin ja kirpputorilta ostettuun paperinaruun. Olen käyttänyt tätä suojapaperia paketoinnissa aikaisemmin ja tuskaillut, kun ei tavallista jäykempään paperiin paketointiteippi tehoa. Jeesusteippi tai meidän perheessä ikoniseen asemaan noussut oranssi teippi eivät taas esteettisen ihmisen silmiä hivele. Minulle oranssi rappauksessa käytettävä teippi tuo kotoisen tunnelman, mutta ehkä kaikki eivät tätä fiilistä jaa. Tänä vuonna keksin tähän mainion ratkaisun. Miksi käyttää teippiä, kun kuumaliimallakin saa paketin kiinni? En kyllä tiedä miten hyvin lahjat aukeavat, mutta tärkeintähän on, että ne ovat nätisti paketissa... ;D 

Pakettikorttit ovat olleet hyvin monivaiheinen projekti. Ideaan olen ensi kertaa törmännyt jossain tämän vuoden Kodin Kuvalehdessä. Ensin olen muokannut sopivia kuvia mustavalkoiseksi, tulostanut ja leikannut kuusen muotoon. Sitten olen liimannut kuvan kartonkiin, leikannut irti kartonnista, reiìttänyt kuusen yläpäähän reiän ja laittanut paperinarun läpi. Aika vaivalloista, kun voisi lyijykynällä raapustaa saajan nimen, mutta minulla on tässä taka-ajatus. Pääsen käyttämään höpsöjä kuvia siskoistani uudella tavalla! Ja oli miulla toinenkin idea; suvun pienimmät pääsevät auttamaan pukkia, kun näkevät kuvasta kuka lahjan saa. Kummitytölle laitoin lahjan kahteen pakettiin, jotta saa useamman omalla kuvalla varustetun lahjan. :) Lahjojen aukaisemisen jälkeen, pääsevät pakettikortit koristamaan kuusta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti